Lietuvos vartotojų nuotaikos spalio mėnesį pablogėjo

Nuo 2009 m. tyrimų bendrovė RAIT pradėjo matuoti vartotojų nuotaikos indeksą (VNI). VNI matuoja vartotojų gyvenimo kokybės, materialinės padėties bei vartojimo pokyčius. Šis indeksas atskleidžia ne tik kaip pasikeitė vartotojų padėtis, elgsena, bet ir kokie jų ateities lūkesčiai. Kiekvieną mėnesį apklausiama po 1000 Lietuvos gyventojų.

Tiriamojo laikotarpio pradžioje, t.y. 2009 m. gegužės mėn. vartotojų nuotaikos indeksas buvo neigiamas ir siekė -27%. Tai reiškia, kad tuo metu 27% buvo daugiau neigiamai nei teigiamai nusiteikusių žmonių. Birželio mėn. neigiamos nuotaikos kiek prislopo ir VNI sumažėjo iki -21%, tačiau liepą vėl grįžo į buvusį lygį ir siekė -26%, tuo tarpu rugpjūčio mėnesį VNI neženkliai padidėjo vienu procentiniu punktu iki -25%. Rugsėjis, tikėtina siejamas ir su darbymečiu, ir su ekonomikos pagyvėjimu, vartotojų nuotaikos po truputį gerėjo, indeksas įgyjo reikšmę -20%, t.y. 5 procentiniais punktais daugiau nei prieš mėnesį. Spalio mėnesį VNI krito 8 procentiniais punktais ir įgyjo reikšmę – 28%. Lapkritį VNI krito vienu procentiniu punktu iki – 29%. Gruodį VNI išliko toks pat – 29%. 2010 metų sausį VNI pakilo dviem procentiniais punktais ir siekė – 27%. 2010 vasarį vartotojų nuotaikos indeksas pagerėjo reikšmingiau – 4 procentiniais punktais iki – 23%. 2010 kovo mėn. vartotojų nuotaikos indeksas išliko tose pačiose pozicijose kaip ir vasarį, ir siekė – 23%. 2010 balandžio mėn. pastebimas reikšmingas vartotojų nuotaikų indekso pagerėjimas, jis pakilo 7 procentiniais punktais iki -16. 2010 metų gegužės mėn. VNI nukrito dviem procentiniais punktais ir siekė – 18%. 2010 metų birželį VNI išliko beveik toks pats ir siekė – 17%. 2010 metų liepos mėnesį vartotojų nuotaikos indeksas pakilo trimis procentiniais punktais ir siekė -14%. Rugpjūčio mėnesį vartotojų nuotaikos indeksas beveik nepakito ir siekė – 15%. Rugsėjo mėnesį vartotojų nuotaikos indeksas buvo toks pat kaip liepą – 14%, tačiau spalio mėnėsį nukrito iki -17%.

2010 m. spalio mėnesį, palyginius su rugsėjo mėnesiu padidėjo žmonių manančių, kad jų materialinė padėtis per artimiausius 3 mėnesius blogės (atitinkamai 37% ir 34%).

“Spalio mėnesį Vartotojų nuotaikos indekso nedidelį kritimą galėjo įtakoti žmonių reakcijos į nuolatinius pranešimus bei diskusijas apie maisto produktų, ypatingai miltų bei pieno, kainų kilimą, Lietuvos žmonių emigraciją, taip pat prasidėjęs šildymo sezonas, kuris automatiškai didina žmonių išlaidas. Lyginant šių metų spalio mėnesio ir 2009 metų spalio mėnesio varotojų nuotaikas, matome, kad šiuo metu situacija daug geresnė, vartotojų lūkesčiai bei nuotaikos daug teigiamesnės ir optimistiškesnės. Pernai spalio mėnesį VNI buvo -28, 11 punktų mažesnis “, – duomenis komentuoja RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.

Optimistiškiausios nuotaikos pastebimos tarp jaunesnių (15-34 m.) gyventojų, tarp aukštąjį išsimokslinimą įgijusių bei didesnes nei vidutines pajamas (daugiau nei 800 Lt 1-am šeimos nariui per mėn.) turinčių gyventojų, taip pat tarp įmonių vadovų, savininkų ir specialistų. Pensininkai ir bedarbiai bei kaimo vietovių gyventojai situaciją vertina pesimistiškiausiai.

RAIT rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanija veikia nuo 2002 metų, kartu su kitomis tyrimų kompanijomis 2005 m. įkūrė Vidurio ir Rytų Europos rinkos tyrimų kompanijų grupę “Factum Group”.

Įmonės informacija

, , , ,

Sorry, comments closed.